Οι δημοτικές εκλογές πλησιάζουν και οι υποψήφιοι δήμαρχοι τρέχουν και δεν φτάνουν. Δημόσιες εμφανίσεις, συνεντεύξεις τύπου, επισκέψεις και βέβαια λόγοι. Σε πλατείες, καφενεία, δρόμους, μπαλκόνια. Αν είστε υποψήφιος δήμαρχος και ο χρόνος σας δεν φτάνει να προετοιμάσετε ένα λόγο, η λύση βρίσκεται εδώ. Η τεχνολογία σήμερα κάνει θαύματα. Φτιάξαμε για εσάς μια μηχανή παραγωγής πολιτικού λόγου. Δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε αυτήν τη σελίδα.
Το παραπάνω κείμενο θα μπορούσε να είναι καταχώρηση σε μικρές αγγελίες εφημερίδας. Βρήκα έναν καταπληκτικό αλγόριθμο παραγωγής πολιτικού λόγου σε ένα δελτίο του ΤΕΕ (αρχείο pdf). Πρόκειται για 10 γραμμές και 4 στήλες με φράσεις που ταιριάζουν μεταξύ τους όπως και αν συνδυαστούν. Το νόημα που βγάζουν θα ταίριαζε στην ιδεολογία κάθε κόμματος. Η ιδέα μού φάνηκε πολύ έξυπνη, έτσι πήρα τις φράσεις του πίνακα, έκανα μερικές τροποποιήσεις και έγραψα ένα σκριπτάκι σε php που συνδυάζει τυχαία τις φράσεις και παράγει μία παράγραφο 10 προτάσεων. Όποτε κάνετε refresh/reload παράγεται και ένα νέο λογύδριο. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Αν και οι φράσεις είναι λίγες (40), οι συνδυασμοί τους είναι πάρα πολλοί. Αλήθεια, πόσο συχνά έχουμε ακούσει τέτοιους λόγους; Βρε, λες να φτιάχνουν έτσι τους λόγους τους οι πολιτικοί μας; Αν φανταστώ κάτι τέτοιο…
Η μηχανή παραγωγής πολιτικού λόγου αποτελεί την πρώτη μου προσπάθεια συγγραφής κώδικα σε php. Είναι μόνο 15 γραμμές, αλλά το έγραψα μόνος μου! Επομένως, πρόκειται για beta έκδοση…
“Βρε, λες να φτιάχνουν έτσι τους λόγους τους οι πολιτικοί μας;”
Ας υποθέσουμε οτι έστω συμβαίνει αυτό, ακόμη και σε πολύ μικρό ποσοστό. Προς τι η έκπληξη? Πού βρίσκεται η ουσία πίσω από αυτήν την εκλεπτυσένη κι εξειδικευμένη χρήση της γλώσσας μας από τους πολιτικούς, αν όχι στη δημιουργία εντυπώσεων και τη σαγήνη των ψηφοφόρων? Κάθε μέσο προς το σκοπό αυτό, λοιπόν, για εκείνους μπορεί να θεωρηθεί θεμιτό.
Το ερώτημα κατ’εμέ θα πρέπει να είναι άλλο: Κατανοούν συνειδητά άραγε οι πολιτικοί μας τι απαγγέλουν κλαθε φορά στο λόγο τους?
Το πρόβλημα δεν αν αυτοί καταλαβαίνουν τι λένε. Το πρόβλημα είναι αν ΕΜΕΙΣ καταλαβαίνουμε τι μας λένε.
Πάνω σε αυτό, ας κρίνει ο καθένας εκ του αποτελέσματος. Οι πιθανές αντιδράσεις είμαι σίγουρος πως ποικίλουν…
Εξαιρετική προσπάθεια σε php Γιάννη! (έψαχνα κι εγώ στο source το javascript που φαντάστηκα ότι θα έκανε τη δουέιά χεχε!). Λοιπόν, σκέψου να το πουλήσεις στους μελλοντικούς υποψήφιους, θα τους γλιτώσεις κόπο και χρόνο από τα σπουδαία καθήκοντά τους. Μιλάμε για πολύ κέρδος. ; ) Αχ, η πολιτική δε θα πάψει ποτέ να είναι μια μεγάλη προπαγάνδα για το βόλεμα του κάθε υποψήφιου…
Επιτρέψτε μου να κάνω ένα άσχετο σχόλιο,αλλά με πνίγει το δίκιο….Θέλω να σταματήσουν τα e mail πολιτικής διαφήμισης απο το “AUTH-NETWORK OPERATION CENTER”που φτάνουν κάθε μέρα με τη σέσουλα….ΜΠΟΡΟΥΝ?Νομίζω πως έχω αυτό το δικαίωμα….δημοκρατία είναι αυτό??