Η εξεταστική περίοδος δεν είναι δύσκολη μόνο για τους εξεταζόμενους, αλλά και για τους εξετάζοντες. Ένας μήνας δουλειάς στην κλινική χωρίς φοιτητές, αλλά με γραπτές και προφορικές εξετάσεις. Αν και προσπαθούμε το αντικείμενο της αναισθησιολογίας (ένα κατά τεκμήριο πολύ δύσκολο αντικείμενο) να γίνεται όσο το δυνατό πιο «εύπεπτο» από τους φοιτητές, αυτό δεν πετυχαίνει πάντα.

Η αξιολόγηση των φοιτητών του τελευταίου εξαμήνου αρχίζει από την πρώτη ημέρα. Αξιολογούνται και βαθμολογούνται καθημερινά με βάση συγκεκριμένα κριτήρια: διάβασμα, προσπάθεια, ενδιαφέρον, κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, επιστημονική σκέψη, προθυμία, εργατικότητα. Ωστόσο, η τελική εξέταση παίζει μεγάλο ρόλο στον τελικό βαθμό.

Σε μικρότερα εξάμηνα αναγκαστικά τα κριτήρια περιορίζονται πολύ και η τελική εξέταση βαραίνει περισσότερο στον τελικό βαθμό.

Σε πολλές χώρες του κόσμου το ποσοστό επιτυχίας των φοιτητών στις εξετάσεις είναι μια ένδειξη της ικανότητας του καθηγητή. Αν το ποσοστό αποτυχίας είναι μεγάλο, ο πρόεδρος της σχολής καλεί τον καθηγητή και του ζητά εξηγήσεις. Στην Ελλάδα αυτό δεν ισχύει, οπότε έχουμε το ελεύθερο να κόβουμε όσους φοιτητές θέλουμε, χωρίς να μας ζητήσει ποτέ κανείς το λόγο.

Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που φαίνεται αν για την αποτυχία φταίει ο φοιτητής ή ο καθηγητής. Σε αυτή την εξεταστική διάβασα πολλά, πάρα πολλά μαργαριτάρια. Π.χ. «για τη θεραπεία της υποξίας χορηγούμε σουλφοναμίδες και μακρολίδια», «υπερκαπνία είναι αυξημένη συγκέντρωση οξυγόνου στο αναισθητικό μηχάνημα και αντιμετωπίζεται με τη χορήγηση φρέσκου ορού αίματος αλόγου».

Και του χρόνου!

2 Απαντήσεις στο “Μαργαριτάρια”

  1. otan o xlevasmos antikathista tin aytokritiki tote ta perithwria veltiwsis einai periorismena..

    as analogistei o kathenas tis eythines tou..oi foitites exoun tin eykairia meta apo kathe apotyxia na provlimatistoun kai na diorthwsoun pragmata,na allaxoun methodologia kai na enteinoun tin prospatheia tous..

    Proswpika amfivallw ean oi didaskontes provlimatizontai estw kai ston elaxisto vathmo..kapoioi den deixnoun kan na antilamvantontai oti ekteloun leitourgima kai oti exoun eythines pros tin koinwnia.

    -se poia sovari sxoli e3artatai i epityxia twn foititwn apokleistika apo mia psixri kai anousia e3etasi?

    -se poia sovari sxoli oi foitites e3anagkazontai na apostithisoun ekatontades selides parwximenis gnwsis gia na petyxoun se ena mathima?

    -se poia sovari sxoli oi didaskontes yposkaptoun allilous kai xleyazoun systimatika tous synadelfous tous?

    Fysika stin ellada exoume epinoisei ena trikefalo teras pou to vaftisame “systhma” kai eykolws apopoioumaste tis eythines mas kai tis apodidoume se ayto..

    as veltiwsoume o kathenas ton eayto tou loipon..kai ola tha ginoun kalytera

  2. Αγνοώ συστηματικά μηνÏ?ματα σε greeklish. ΠαÏ?ακαλώ ξαναγÏ?άψτε με ελληνικοÏ?ς χαÏ?ακτήÏ?ες.

    Όλοι έχουν το δικαίωμα να γÏ?άφουν με greeklish, αλλά οι υπόλοιποι δεν είναι υποχÏ?εωμένοι να τα διαβάζουν. Δε Ï?άιτ θινγκ ιζ του Ï?άιτ γκÏ?ηκ ιν γκÏ?ηκ άλφαμπετ εντ ήνγκλις ιν λάτιν. Î?τον’τ γιου θινκ ιτ’ς τζαστ στιοÏ?πιντ γουατ άι Ï?άιτ Ï?άιτ νάου; Ιτ’ς engllinika!!!

Αφήστε σχόλιο