Στην πίσω πόρτα της Σχολής σήμερα βρήκα μια αφίσα. Μία μοναχική αφίσα σε μία είσοδο που ελάχιστοι χρησιμοποιούν. Μία ύπουλη αφίσα, που διαφήμιζε μαθήματα ομοιοπαθητικής για «γιατρούς, οδοντιάτρους, κτηνιάτρους, φαρμακοποιούς και φοιτητές των αντιστοίχων σχολών». Αυτός που την έβαλε δεν έκανε τον κόπο να την αναρτήσει σε κάποιο εμφανέστερο σημείο. Υπάρχουν ειδικοί πίνακες ανακοινώσεων. Δεν ήξερε, δεν ρώταγε; Ή ήξερε, αλλά δεν τόλμησε; Μία μοναχική και ύπουλη αφίσα.

Το target group των μαθημάτων, όπως έγραψα πρόσφατα, πολλοί και διάφοροι. Δεν χρειάζεται να είσαι γιατρός, αρκεί και φοιτητής. Αλήθεια, μπορείς να κάνεις σφράγισμα σε ομοιοπαθητικό;!

Ας ξέρει αυτός που έβαλε την αφίσα ότι εγώ την κατέβασα.

Bonus:

Δείτε μια ακόμα πιο προχωρημένη ομοιοπαθητική.

Διαβάστε ένα από τα καλύτερα κείμενα για την ομοιοπαθητική.

3 Απαντήσεις στο “Αφισοκόλληση”

  1. Μου φαίνεται πράγματι αξιοπερίεργο πως μπορεί ένας κτηνίατρος να δουλέψει στα πλαίσια της ομοιοπαθητικής. Φαντάζομαι πως ξεκινά με ένα εκτενές ιστορικό για να αποκαλύψει την ιδιοσυγκρασία του συγκεκριμένου ζώου, με ερωτήσεις φυσικά προς τον ιδιοκτήτη του. Επόμενο βήμα, η επιλογή και χορήγηση ομοιπαθητικού σκευάσματος…όμως εδώ δεν ισχύει το placebo effect, καθώς ούτε το ζώο έχει τη συναίσθηση και αντίληψη της χορήγησής του αλλά ούτε και ο οργανισμός του,εφόσον δεν υπάρχει ουσιαστικά δραστική ουσία (μέσω της δυναμοποίησης). Πραγματικά θα ήθελα κάποιος από τους σχετικούς ειδήμονες να μας “διαφωτίσει” εδώ.

    Αλήθεια, κ. Γιάννη εφόσον το έχετε ψάξει απ’ ότι κατάλαβα αρκετά το θέμα γνωρίζετε εάν έχουν γίνει κλινικές μελέτες ,με επιστημονικά κοινώς αποδεκτές μεθόδους, που να ρίχνουν λίγο φως στο μεγάλο κεφάλαιο της ομοιοπαθητικής? Ρωτάω γιατί αφενός δεν θέλω να φανώ άσπονδος εχθρός της ομοιοπαθητικής, αφετέρου όμως δεν μπορώ να παραβλέψω σε καμία περίπτωση τις επιστημονικά τεκμηριωμένες αλήθειες!

  2. Ο Ξενοφώντας θέτει ένα πολύ σημαντικό ερώτημα, γιατί όντως δε μπορούμε να απαιτήσουμε από ένα ζώο να “ξυπνήσει τη θεϊκή του δύναμη” για να γίνει καλά, όταν δεν έχει καν συνείδηση του τι είναι το σκεύασμα που μόλις κατάπιε.

    Δεν είναι περίεργο που εμφανίζονται σιγά-σιγά και οι αφίσες αυτές. Φαίνεται να καταφθάνουν μαζί με τις τόσες άλλες που βλέπω τοιχοκολλημένες για διάφορα “σεμινάρια” ψυχικής ισορροπίας και γαλήνης και άλλα παρόμοια. Νομίζω ότι είναι ένα κύμα σε έξαρση γενικότερα, αλλά το οποίο μόλις καταφθάνει στην Ελλάδα.

    Επίσης ίσως ο κόσμος δεν καταλαβαίνει τι είναι η ομοιοπαθητική. Εγώ ευχαριστώ αυτά εδώ τα post που με έβαλαν στη διαδικασία να ψάξω, γιατί μέχρι πριν νόμιζα πως επρόκειτο για βοτανολογία, που είναι κάτι εντελώς διαφορετικό (πχ αφεψήματα για τον πονόλαιμο ή το στομαχόπονο κτλ).

    Με διασκεδάζει ιδιαίτερα η θέση του κ. Reckeweg, που υπστηρίζει το “βάλτε λίγο απ’όλα, κι ότι κάτσει”. Σπουδαίος επιστημονικός συνειρμός.

    Στο άρθρο του wikipedia (Homeopathy) για την ομοιοπαθητική αναφέρονται διάφορες απόψεις. Αξίζει να διαβάσετε και τα wikiquotes περί του θέματος, μερικά είναι πολύ καλά.

    Επίσης εδώ υπάρχει ένα κείμενο περί ομοιοπαθητικής και του αν μπορεί να περάσει τα επιστημονικά test.

  3. Η κατάσταση με την ομοιοπαθητική ξεκαθάρισε οριστικά για εμένα με τη μεγάλη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Lancet: Are the clinical effects of homoeopathy placebo effects? Comparative study of placebo-controlled trials of homoeopathy and allopathy. Ύστερα από αυτή την έρευνα ξεσηκώθηκε σάλος διαμαρτυριών από τους ομοιοπαθητικούς και πολλές επιστολές στάλθηκαν και δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό.

Αφήστε σχόλιο